Šta je Sprint?

Po Agilnom:

Sprint je kratak, vremenski ograničen period kada skrum tim radi da završi zadati posao.”

Dakle, kada ljudi čuju za Design Sprint, najčešća zabluda je da je Design Sprint vremenski ograničen period u kojem bi dizajneri izvršavali zadatke. Ali to nije pravasuština šta je Design Sprint.

 

Dakle, šta je Design Sprint?

Design Sprint je metodologija smišljena 2010. godine u kompaniji Google Ventures, a zvanična definicija je:

Sprint je petodnevni postupak koji nam pruža odgovore na kritična poslovna pitanja kroz dizajn, izradu prototipa i testiranje ideja sa kupcima.”

A ovako bih ja definiciju:

“Design Sprint je Design Thinking u akciji.”

Sada moram da objasnim šta je Design Thinking. Preskočiću citate: Design Thinking, iterativni proces koji pokušava da razume korisnike, ospori pretpostavke, redefiniše probleme i kreira inovativna rešenja za prototip i testiranje.

Design Thinking je koncept koji ne propisuje kako da uradimo. On generiše više mogućih praktičnih pristupa, obično nazvanih Design Thinking radionice, koje pokrivaju jednu ili više sledećih faza:

  • Empatija
  • Definisanje
  • Idealizacija
  • Pravljenje prototipa
  • Testiranje

Poznavajući dizajnersku vrednost ovog procesa, Jake Knapp je u Google počeo da eksperimentiše kako da primeni Design Thinking na praktičan i ponovljiv način, kako bi se postigli najbolji mogući rezultat.

Nakon isprobavanja različitih tehnika, svoje iskustvo je prikazao u knjizi pod nazivom „Sprint – kako da rešimo velike probleme i testiramo nove ideje za samo 5 dana“, koja je pokrenula ovu metodu rada.

Sprint daje timovima recept kako da nauče pre stvarne izrade.

Format

Postoje (najmanje) dva načina na koja možete primeniti Design Sprint. Tradicionalni način ili Design Sprint 2.0.

AJ & Smart, berlinska agencija za dizajn specijalizovana za Design Sprint, u saradnji sa autorom knjige Sprint, Jakeom Knappom, je osmislila Design Sprint 2.0, unapređenu verziju zasnovanu na empirijskim podacima nakon stotinu Sprintova u kompanijama svih veličina.

Evo nedeljnog rasporeda oba formata, tako da možete uporediti razlike i sličnosti:

 Design Sprint po knjiziDesign Sprint 2.0

Ponedeljak

1.     Definišite dugoročni cilj i Sprint pitanja

2.     Napravite mapu

3.    Pitajte stručnjake

4.    Izaberite metu

1.      Intervju stručnjaka + HMW

2.     Dugoročni cilj + Sprint pitanja

3.     Mapa

4.     Lightning Demos

5.     Skica iz 4 dela

     – Hvatanje beleški

     – Doodling

     – Crazi 8s

     – Koncept

Utorak

1.     Lightning Demos

2.     Skica u 4 koraka

     – Napomene

     – Ideje

     – Crazi 8s

     – Skica rešenja

1.      Glasaj za najbolji koncept

2.     Prezentacija rešenja

3.     Glasanje o rešenju

4.     Odlučujući glas

5.     Tok korisničkog testa

6.    Napravite Storiboard

Sreda

1.     Brza odluka

2.     Muzej umetnosti

3.    Toplotna mapa

4.    Kritika brzine

5.    Neformalna anketa

6.    Super glas

7.     Napomena i glasanje

8.    Napravite storibord

9.    Nacrtaj mrežu

10.  Izaberite početnu scenu

11.   Popunite priču

1.      Izaberite prave alate (Figma, Sketch, AdobeXD, sve što izgleda stvarno, a može da napravi rezultirat za 1 dan)

2.     Prototip

Četvrtak

1.     Izaberite prave alate (Figma, Keinote, lnvision, sve što izgleda stvarno, ali može rezultirati rezultatima za 1 dan)

2.     Prototip

1.      Postavite hardver, sobe, softver za intervju testiranja

2.     Gledajte zajedno, učite zajedno

3.     Pravite beleške dok gledate

4.     Potražite obrasce

5.     Upakovati

Petak

1.     Postavite hardver, sobe, softver za intervju testiranja

2.     Gledajte zajedno, učite zajedno

3.    Pravite beleške dok gledate

4.    Potražite obrasce

5.    Upakovati izveštaj

1.      Slobodno vreme!

2.     Tako možete da sastavite povratne informacije, napišete izveštaje i opustite se. Bila je to intenzivna nedelja

Kao što vidite, Design Sprint 2.0 se prva dva dana fokusira na definisanje i uokvirivanje problema i premešta neke aktivnosti. Ovo je napravljeno kako bi se osiguralo da je rezultat jedne aktivnosti pravi ulaz za sledeću. Takođe je jednostavniji i fokusiraniji, potreban je jedan dan manje za postizanje istih rezultata.

Šta je bolje, Design Sprint ili Agile Sprint?

Ovo je kao upoređivanje jabuka i krušaka 😊.

Design Sprints može da generiše novi Agile Sprint, ali obratno to nije moguće.

Design Sprints Agile Sprints

Design Sprint je način da se timski pronađemo rešenja metodom razlika približavanjem ka istom cilju i proveri na kraju sprinta sa stvarnim korisnicima.

On je praktično izvođenje Design Thinking. Na kraju Sprinta imaćete odgovore ako postoji primena rešenja na tržištu i još važnije ako su korisnici razumeli šta je vaš tim smislio.

Sa rezultatima Design Sprint-a imaćete materijal za pokretanje agilnih sprint-eva, razbijanje rešenja na Epike, Storije i Taskove, i popunjavanje Backloga.

Najbolje je to što će se nakon Design Sprint-a ceo tim angažovati i založiti za taj put koji ste zajedno zacrtali.

Design Sprint započinjete s velikim problemom, a na kraju imate jasan pravac. Generiše korisničke priče i zadatke koji će puniti Agile Sprint backlog.

Agile Sprint je pravo rešenje za predviđanje produktivnosti, brzo uklanjanje prepreka i poboljšanje komunikacije u timu. Ali da bi bili produktivni, korisničke priče i zadaci moraju biti jasno definisano i prioretizovani.

Da li možemo da koristimo Design Sprint uvek?

Design Sprint je po definiciji, kratak.

Nakon što završite Design Sprint, možete da napravite nešto što se zove Iteracijski Sprint još 4–5 dana. I to je kraj.

Ishod Iteration Sprint-a je još prefinjeniji prototip, testiran sa deset korisnika (5 + 5) i verna slika budućeg rešenja, kako bi se kreirale korisničke priče i pokrenuli Agilni Sprintovi.

Nije produktivno stalno ponavljati. Posle dva kruga kvalitativnih testova, vreme je da se rešenje razvije i pusti u proizvodnju.

Kako pretvoriti izlaz Design Sprint-a u Agilne Sprintove?

To je sada posao projekt menadžera. Na osnovu storiborda i uvida u testiranje korisnika, svaki korak se deli na epike, storije i taskove i puni backlog.

Iz backloga tim procenjuje zadatke. Koji se dele u Agile Sprintove koji imaju svoje vreme trajanja, rituale i kontrolne tačke.

Nadam se da sam uspeo da vam dočaram razlikujete razliku između Design Sprinta i Agile Sprinta.

Категорије: Design Sprint

0 коментара

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

sr_RSSerbian